Kasutatavus

Tänapäeval juhtub Internetis palju asju ja see tähendab, et paljud inimesed peavad seda kasutama. Kui rakenduse või veebisaidi kujundus on hea, tähendab see, et inimestel, kellel on arvutiga väga vähe kogemusi, ei ole raske teha seda, mida nad tahavad. Kasutatavus on väga oluline, kuid kahjuks pole kõik rakendused või veebisaidid selles osakonnas piisavalt head. Vaatame ühte näidet halvast ja heast kasutatavusest.
Alustame halvast näitest. Selle näite puhul kasutan Trumani rakendust telefonidele. Kasutan seda rakendust regulaarselt, kuna mulle meeldib Trumanis juukseid lõigata, kuid rakenduse kasutajaliides pole kaugeltki täiuslik. Kui ma selle rakenduse esimest korda alla laadisin, kulus mul paar minutit, enne kui sain aru, kuidas kohtumine kokku leppida. Rakenduse osa, kus kohtumisi määrate, on juurdepääsetav ekraani allosas oleva nupu kaudu. Seda äppi kasutatakse peamiselt aja broneerimiseks ja loogilisem oleks, kui aja broneerimine tervitaks sind põhiekraanil. Ja liides iseenesest pole just kõige ilusam.
Õnneks on praegu Internetist üsna raske leida näiteid halva kasutatavuse kohta. Vaatame head veebisaidi kujundust. Valida on palju, kuid võtame näiteks Netflixi. Kui otsustate, mida vaadata, soovitavad nad teile vaatamisajaloo põhjal mõningaid filme ja saateid. Kui mõni film tundub teile huvitav, võite hiirekursori selle kohal hõljutada ja nad näitavad teile filmi konkreetset väikest osa ilma seda avamata. See on väga mugav. Samuti kui vaatate mõnda seriaali, saate veebisaidi igal ajal sulgeda ja see jätab täpselt meelde, kus vaatamise lõpetasite ja järgmine kord, kui sama sarja vaatate, jätkab see kohast, kus lõpetasite. Need pole ainsad asjad, mis muudavad kasutajakogemuse nii nauditavaks. Nende asja pärast olen nõus edaspidi maksta.
Kokkuvõtteks võib öelda, et hea kasutajaliides ja kasutatavus on üldiselt väga olulised ning kasutajatele meeldib väga, kui rakendust või veebisaiti on lihtne kasutada.

Comments

Popular posts from this blog

Autoriõigused

Uue meedia mõju traditsioonilisele

Mis Eesti infoühiskonna arengukavast 2020 oli realiseeritud ja mis ei ole?