Autoriõigused

 Pärast autoriõiguse seaduses esitatavate ettepanekute kohta käiva dokumendi lugemist olen valmis avaldama oma arvamuse selle kohta, millega ma nõustun ja millega mitte.

Esiteks mainitakse artiklis, et autoriõigusega sisu materjal ebaseadusliku levitamise jälgimine ei tohiks rikkuda inimeste privaatsust Internetis. Olen sellega täiesti nõus, kuid ma pole kunagi selliseid juhtumeid märganud, võib olla pärast selle dokumendi kirjutamist on palju muutunud. Lisaks tehti ettepanek legaliseerida sisu mittekaubanduslik levitamine. Ma ei nõustu selle punktiga, kuna sisu mittekaubanduslikul levitamisel on juba negatiivne kogemus. Nüüd räägin Napsterist. 90ndate lõpus kasutas seda platvormi muusika jagamiseks tohutult palju inimesi, mis tõi kaasa asjaolu, et peaaegu iga kasutaja pääses tohutule hulgale muusikale täiesti tasuta, mis tõi kaasa muusikamüügi languse. Usun, et kunstnikud peaksid saama raha, mille nad ausalt teenisid. Teisest küljest on ajad muutunud ja nüüd on inimesed kaotanud harjumuse muusikat alla laadida, otsida laulu erinevatest kohtadest ja eelistavad iga kuu maksta muusikaäppi eest, et kõik muusika oleks kiiresti ja ühes kohas saadaval. Teine punkt, millega ma ei nõustu, on tasuta proovide(sample) võtmine. Minu arvates on ebaaus, kui üks inimene võtab teise inimese töö, muudab seda veidi ning saab selle eest tasu ja kuulsust. Kui kasutame teise inimese töö, siis tuleb märkida algne autor ja kui muudetud toode on kasumlik, siis peab algne autor saama osa sissetulekust.

Ma ei saa rääkida väga palju selle üle, kuidas autoriõigus selle dokumendi avaldamise ajal töötas, kuid võin öelda, et minu arvates on seadus praegu vähemalt minu kogemuse põhjal on üsna hästi tasakaalustatud.

Comments

Popular posts from this blog

Kasutatavus

Uue meedia mõju traditsioonilisele